woensdag 6 mei 2015

Recept: chocolade pindarotsjes!

 
Je kent ze vast en zeker wel: pindarotsjes. Een hoopje pinda's bijeen gehouden door chocola of rotsjes pinda's met chocola. Verschillende manieren om ze te omschrijven en ook verschillenden manieren om ze te maken! Afgelopen weekend heb ik een poging gewaagd en vandaag laat ik zien hoe dat ging.

 
 

Wat heb je nodig:
- Ongezouten nootjes
Met één bakje of één zak heb je al genoeg. Welk soort nootjes je kiest maakt niks uit, zolang het maar ongezouten nootjes zijn. Ik gebruikte pinda's en pecannoten, maar bijvoorbeeld hazelnoten of amandelnoten kan ook. Wat je maar lekker vindt!
- Chocolade
Ook hier maakt het niet uit welke smaak je kiest. Ik raad je wel aan bij melkchocolade een klein beetje puur erbij te doen voor iets meer smaak. Je hebt best veel nodig voordat je genoeg hebt. Ik gebruikte iets meer dan een hele chocoladepaashaas en een blokje puur.
 
Het keukengerei dat je nodig hebt is een pan, een fonduesetje (of een warmtebestendige kom), twee lepels en bakpapier.
 

Mijn fonduesetje komt van de action af. Gewoon simpel en praktisch.
 Je begint door in de pan water te doen, zorg dat het water je kom raakt. Daarna de chocola in de kom en begin met het water te koken. Goed blijven roeren. De chocola zal niet vloeibaar worden, maar blijft een pasta. Er water bij doen was niet zo'n succes, melk weet ik niet zeker. Als je het wilt proberen, raad ik je aan wel een heel klein beetje erbij te doen.


Op een eetlepel deed ik wat nootjes, de pecannootjes wel wat kleiner maken. Anders zijn ze te groot.

 
Over de nootjes deed ik met een kleinere lepel de chocola.


Hoe ik ze verder klaar maakte, heb ik in een korte video gezet! Het was eerst niet de bedoeling, maar omdat ik een goede/duidelijke editor heb gevonden, probeerde ik eens wat. Stiekem ben ik er wel trots op, haha! Ik ben benieuwd wat jij ervan vond!

Volgende keer wel duidelijker beeldmateriaal..

Muziek: Happy background music




 Als je genoeg rotsjes klaar hebt, zet je ze in de koelkast zodat ze hard worden. Uiteindelijk zullen ze er zo ongeveer uit komen te zien!


Ga jij een poging wagen? Of heb je het al eens een keer geprobeerd?

2 opmerkingen: