zondag 24 mei 2015

Gestopt? Neh, ik maak er een hobby van!





Stoppen met bloggen?? Die gedachte ging toch al een tijdje door mijn hoofd. Ik kon het gewoon nog niet, want ik ben toch wel trots op mijn blog en het is ook erg leuk!

Ruim anderhalf jaar geleden startte ik mijn blog, op 17 oktober 2013. Elke avond plaatste ik een artikel. Soms niet als ik er echt geen zin in had of als ik het weer druk had met school. Tja, van vooruit werken had ik nog niet gehoord, haha! Ik vind het trouwens ook best knap dat ik bijna elke dag wel een artikel wist te verzinnen. Ik begon vooral met het reviewen van make-up. Later kwamen er ook artikelen bij over fashion en tips.


De afgelopen paar maanden merkte ik dat het gewoon niet altijd red om elke dag een artikel te plaatsen. Ik besloot dus elke maandag, woensdag en vrijdag een artikel te plaatsen. Bloggen doe ik voor mezelf en ik moest me niet verplicht gaan voelen om elke dag een artikel te gaan plaatsen. Het maakte me namelijk niet echt gelukkig als ik geen artikel had geplaatst. Ik vond het ook moeilijk om elke dag een artikel te verzinnen. Dan heb ik liever een planning van drie weken vooruit, haha!

Nu merk ik dat ik vaker gewoon geen zin om een artikel te schrijven, het voelt als een verplichting. Ik begon met bloggen, omdat ik het leuk vond. Ik vond het eerlijk om een artikel te schrijven en daarbij foto's te maken. Ik deed het voor mezelf, als een hobby. Een hobby is voor een bezigheid die je doet wanneer je wilt en wanneer je er zin in hebt. Bloggen is een hobby van mij en het zal geen verplichting worden.


Dit vind ik de mooiste foto die ik ooit heb gemaakt!
Daarom heb ik besloten om half te stoppen met bloggen. Half? Ja half! Met een hobby kan ik niet zomaar stoppen. Ik wil wel nog artikelen schrijven en die plaatsen, maar dat zal onregelmatig zijn. Gewoon als ik er zin in heb. Photo Friday wil ik wel regelmatig plaatsen, want dat vind ik gewoon super leuk om te doen! Mijn favoriete rubriek is dat. Fotografie vind ik gewoon ontzettend leuk en daar wil ik me gewoon nog goed mee bezig houden. Vooral nu het lente is. De bloemetjes komen eraan en dan moet ik wel even naar buiten met een camera. Die foto's die ik dan maak kan ik het beste via mijn blog delen.

Het artikel is toch wat langer geworden dan ik hoopte, maar het gaat erom dat ik bloggen niet als een verplichting wil zien, maar als een hobby. Ik doe het voor mezelf, niet omdat anderen dat willen. Je zult dus minder vaak artikelen hier, op mijn blog, vinden. Ik blog wanneer ik daar zin in heb. Photo Friday zal wel blijven bestaan op de laatste vrijdag van elke maand. Komende vrijdag zal dus weer een photo Friday komen. Wanneer er weer een artikel komt, kan ik dus niet voorspellen.


Wat kan je nu nog verwachten op mijn blog? Gewoon wat er al was. Vooral reviews, maar ook creatieve dingen. Zoals creatieve dingen en zo en mijn ervaring met... OOTD's en bookreviews zullen ook nog wel langskomen. Het komt gewoon minder vaak langs.

Ik ben blij dat ik eindelijk deze stap heb genomen. Het was lastig en ik vind het aan ene kant jammer. Maar het maakte me niet gelukkig dat het als een verplichting begon te voelen. Als ik eerlijk ben klinkt bloggen wanneer ik wil mij heel goed in de oren en wie weet, blog ik over een tijd weer bijna elke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten