donderdag 3 juli 2014

DIY: loomen


Loomen, je moet het wel ergens een keertje gezien of gehoord hebben. Toch wel dé trend van de afgelopen maanden/weken. Toen ik het voor de eerste keer zag, dacht ik dat ik er nooit aan zou beginnen. Maar vorige week heb ik me een setje meegenomen. Sindsdien ben ik volop aan het loomen!






Ik kocht mijn set bij een drogisterij. Je kunt ze nu al overal kopen. Je vindt ze in verschillende drogisterijen, maar ook op markten. Verder heb ik gehoord dat ze ook bij Xenos en Blokker te koop zijn. Mijn set kost €6,95, dat zal wel ongeveer het goedkoopste zijn. De meeste kosten rond de €8 à €10.
De grijze/zilveren en witte elastiekjes kocht ik er los bij, omdat in de set zelf zaten alleen felgekleurde. Een paar neutrale kleuren leken me wel fijn voor erbij. In elk zakje zit een plastic haaknaald erbij en sluitingen. De meeste zakjes kosten €1,25, maar op de markt krijg je ze vaak voor €1.


Een set bevat een loomrekje, een haaknaald, sluitingen, (600) elastiekjes en vaak ook twee hangertjes.


Dit zijn de twee armbandjes die ik tot nu toe heb gemaakt. De armbandjes die je hier ziet, zijn de fishtail varianten. Je hebt nog heel veel andere soorten, die ik ook nog graag ga uitproberen.



Waar ik me vooral met bezighoud is figuurtjes/diertjes maken. Het is helemaal niet moeilijk. Ik zet altijd een filmpje aan en doe de stappen mee. Wat ik een fijn kanaal vind, is Eveline Maureen. Zij vertaald filmpjes van DIYmommy. De filmpjes zijn duidelijk en de stappen zijn goed te volgen.


Ik ben benieuwd: wat vind jij van loomen? Doe jij al aan loomen?


1 opmerking:

  1. Ik vind het erg leuk om te doen.
    Vooral fruit vind ik erg leuk, ik heb al een ananas, aardbei, half gepelde banaan,
    watermeloen partje, peer, kersen en een citroen gemaakt. En ook nog wat andere figuurtjes :)
    Ik vind je armbandjes erg mooi met dat zilver!

    BeantwoordenVerwijderen