zaterdag 14 juni 2014

Plog: dagje scheveningen

Sorry dat er de afgelopen 2 dagen geen artikel online kwam. Ik had het nogal druk de afgelopen dagen. Donderdag kregen we namelijk te horen dat mijn broer geslaagd was (woehoe!)en er moest wel een feestje komen natuurlijk! Gister was ik er de hele dag niet. Toen ik uit school kwam, moest ik bijna gelijk door naar mijn werk (yay!). Daarna had ik afsluiting van dansen en dan moest ik nog gaan turnen! Uiteindelijk lag ik om 9 uur 's avonds kapot op de bank..



Afgelopen zondag (8-6-14) was ik naar Scheveningen geweest! We hadden last minute tickets voor Sister Act! Het leek me leuk om deze dag te ploggen. Dat heb ik dus ook gedaan. Dit is trouwens ook mijn eerste plog. Ik vond het erg leuk en zou het dus ook zeker vaker willen doen!




'S morgens stond ik om half 9 op om me klaar te maken. Ik had er zo'n zin in! Alleen al dat we met trein gingen vond ik al geweldig! :p



Omdat we geen auto hadden, werd dat maar fietsen naar het station. Het was toch niet zo lang fietsen..


Toen we aankwamen moesten we nog eventjes wachten op de trein.



De treinreis duurde ongeveer 2 uur. Ik wilde per se mijn boek meenemen, ook al werd dat misschien wat zwaarder in mijn tas. Dat viel gelukkig wel mee. Het boek dat ik lees is geschreven door Sophie Kinsella en heet aanpakken. Het gaat over een vrouw die een grote fout maakt op haar werk wat haar carrière kost. Ze komt in een villa terecht waar ze als huishoudster gaat werken. Er is alleen een probleempje.. Ze kan helemaal niks wat met huishouden te maken heeft!
Ik ben al best ver en het is echt een heel leuk boek! 


Na die twee uur in de trein te hebben gezeten, moesten we met de tram nog 10 minuutjes. Ik vond het heerlijk zo, door de stad reizen :)


Het reizen zat er eindelijk op. We liepen richting de pier en ja hoor er was markt! Haha :p Allemaal leuke kraampjes met van alles en nog wat. Zelf had ik niks gekocht.
Het was rond lunchtijd toen we daar op de markt rond liepen. We kwamen een poffertjeskraam tegen en aten als lunch poffertjes. Die poffertjes die je op de markt krijgt zijn zo overheerlijk! Dat zijn de lekkerste poffertjes die er bestaan! :)








Natuurlijk moest ik ook wat foto's maken van de pier. Op het strand zelf zijn we niet geweest, het lag er sowieso al helemaal vol! Het was allemaal erg mooi. Ook waren er leuke winkeltjes op de pier.


Het was bijna half drie, dus we liepen maar eens richting het theater. Wel nog even gauw een ijsje halen! Schepijs vind ik heerlijk! Nieuwe smaken ontdekken vind ik dus geen probleem :) Er waren heel veel smaken die ik nog niet had geprobeerd. Ik koos voor de smaken bosbes en ananas. Mijn lievelingsfruit!


Om half drie begon de voorstelling. We zaten mooi op tijd in de zaal en met de neus vooraan! Want hé, kaartjes voor de helft! Daar moet je van profiteren :) Sister act was echt super leuk! Ik kende de film al en die vond ik al geweldig. De musical met al dat zingen erbij werd nog leuker. 

Voor de mensen die het verhaal niet kennen: Deloris is een diva met veel noten op haar zang, maar zonder succes. Nadat ze per ongeluk getuige is van een criminele afrekening zoekt ze noodgedwongen haar toevlucht in een klooster met weinig stemvaste nonnen en een bijzonder strenge Moeder Overste. Deloris helpt haar 'zusters' hun stem te vinden en herontdekt daarbij ook onverwacht haar eigen stem.


Toen de musical was afgelopen, gingen we naar de Mcdonalds. Het was ondertussen al 6 uur geweest, dus honger had ik zeker! :p


Daarna gingen we met de tram richting het station. Ik kwam erachter dat mijn tas zwarte vlekken heeft gekregen. Dat kwam door mijn zwarte peplumtop die ik aanhad. Ik boen het er wel een keertje af!



En daar zaten we weer in de trein. Op de terugweg ging ik foto's maken vanuit het raam. Niet dat het veel moois werd. Haha :p Toen we bijna bij onze bestemming waren, zei mijn moeder: "bij de volgende stop moeten we eruit." De trein stopte. Wij bleven zitten.. Vlak voordat de trein weer wegreed, drong het tot ons door dat we eruit moesten. En ja hoor, we kwamen net te laat aan bij de deur. Alles ging zo goed, haha. Het scheelde dat het maar een kwartiertje lopen was naar onze fietsen. 




We kregen trouwens ook een tas met een boekje erin waar allemaal foto's in staan. Erg leuk!


Ook kocht ik dit leuke armbandje van touw en kraaltjes. Lekker zomers :)


Mijn haar in een knot en naar bed!


Uiteindelijk was het al kwart voor 11. Ik was dood op, maar het was het zeker waard :)

En dat was mijn dag! Heb je trouwens mijn nieuwe lay-out gemerkt? :p
Ken jij Sister act? En ben jij wel eens in Scheveningen geweest?


2 opmerkingen: