zondag 1 juni 2014

DIY: boekje vol tips


Sinds mijn moederdagcadeautje dat ik maakte, ben ik helemaal in mijn DIY-fase. Dus je kunt wat meer DIY's verwachten! Vandaag heb ik een DIY voor jullie. Ik heb de mooi&gezond scheurkalender, daarin staan allemaal tips. De tips zie je ook in het begin van een nieuwe maand terugkomen. Bijvoorbeeld hier. Al die tips kan ik toch niet zomaar weggooien? Er zitten echt handige tussen! En toen ontstond deze DIY :)




 Voor deze DIY gebruikte ik:
- een ringband met tabbladen
- mijn tips van de mooi&gezond scheurkalender
- washitape en andere leuke stickers (denk aan diamantjes, letterstickers, randstickers etc.)
- klein, wit papiertje
- pritt, potlood, pen, schaar etc.


Ik begon met de voorkant. Het witte papiertje legde ik bovenaan. Ik maakte hem eerst vast met de roze gestreepte washitape en daarna met de bloemetjestape om het wat vrolijker te maken. Ik werkte het af met zo'n randnstickers. Zodat het rechter lijkt. Dat zie je niet op de foto, omdat ik dat pas later had gedaan. Daarna plakte ik op het witte papiertje letterstickers.
Tot slot plakte ik op de hoekjes blauw/groene diamantjes. Ook plakte ik er een paar in een hoekje op het witte blaadje.


Ik had ook washitape met labels erop. De tips had ik in vier categorieën gedeeld: beauty, health, fashion en lifestyle(&food). Nadat ik de washitape er goed opzat, schreef ik de categorieën erin.
Om het wat mooier te maken, plakte ik er weer die randjes omheen. Op deze foto zie je dat wel.


De tabladen zijn glanzend en transparant. Dat werd lastig schrijven!


 Maar hé, ik had washitape! Washitape lost alles op!
 Oké haha, niet alles. Ik koos 4 soorten uit, die met de kleuren van het tabblad overeenkomen. Wel even een tip: als het kan, haal die tabbladen eruit! Dat is makkelijker plakken en schrijven.
Ik knipte gewoon een stukje af en plakte op dat uitstekend stukje de tape. De washitape die erover zat, knipte ik gewoon af.

Daarna alle tips erin plakken. Hiermee ben ik nog steeds niet klaar, maar de categorie beauty heb ik al af! Dit zijn een paar voorbeelden hoe je de tips er leuk in kunt plakken.


Soms dan stond er wat op de achterkant. Dan plakte ik de linkerkant vast met washitape en op de rechterkant plakte ik een zo'n randsticker. Paar diamantjes erbij.


Wat ik ook vaak deed, was hartjes of andere figuurtjes uitknippen en die met washitape beplakken.


Helemaal inlijsten met washitape kan natuurlijk ook!



 Ik tekende er ook wat omheen. Als een tip bijvoorbeeld handig was, dan tekende ik er pijltjes met een krul bij. Hier zie je weer zo'n randstickers.

Dat was mijn DIY! Als je het af hebt, heb je een heel boek vol met handige tips!
Wat vind jij van deze DIY?

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk en handig! Ideaal om zo je ideeën te verzamelen. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat slim!
    Ik heb die kalender zelf ook maar ik heb de blaadjes weg gegooid. :( stom van me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat is balen. Maar hè, je hebt ook nog heel wat tips over! :)

      Verwijderen