dinsdag 17 juni 2014

Creatief met botercrème



De laatste tijd als ik cupcakes ga maken, gebruik ik vaker botercrème. Ik vind het lekker als er niet teveel op zit en anderen juist als er veel op zit. Daarom ben ik er vorige week mee aan de slag gegaan. Op allerlei verschillende manieren botercrème op je cupcake doen. Vandaag een paar voorbeelden!






Als allereerste hoe je de botercrème gaat maken.
Je hebt nodig:
- 100 gram boter (beetje zacht maken in de oven/magnetron)
- 50 gram poedersuiker
- eventueel 1 eetlepel jam of kleur/smaakstof
Eerst meng je de boter met de poedersuiker. Daarna de jam er bij. Je kan het nog een beetje laten opstijven, maar dat is niet nodig. Je kiest een leuk opzetstukje voor je spuitzak. Als het moet, zet je de spuitzak in elkaar. Daarna doe je de botercrème in de spuitzak. Pers de botercrème naar onder en je bent er helemaal klaar voor! :)



In het gebruiken van een spuitzak ben ik niet zo goed. Vooral zo'n toef maken gaat bij mij niet zonder fouten. Ik heb op drie verschillende manieren de botercrème gebruikt: zo'n toef, allemaal kleine toefjes en een cirkel op de rand van de cupcake.





Leuke sprinkles en andere versiersels erover en daar zijn je cupcakes! Je kan ook iets van fondant in elkaar knutselen en dat erop zetten. Bijvoorbeeld een roosje.

Als je niet zo bent van de botercrème kun je natuurlijk ook slagroom gebruiken. Als je slagroom gebruikt, maak hem dan zelf met behulp van een pakje. Dan klop je hem eerst met een mixer. Zo wordt het stijf en zakken de toefjes niet in.


En dat waren mijn cupcakes! Ze zijn lekker vrolijk en simpel. Het is zeker niet lastig, alleen met de spuitzak kan lastig zijn. Zelf vind ik die cirkel met de sterren erop wel grappig, die doet me denken aan de ruimte/Melkweg :)
Gebruik jij wel eens botercrème?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten