zondag 13 april 2014

Wishlist: boeken & films



Er staan toch wel wat boeken of mijn wishlist die ik wil lezen. Ook films die ik wil zien zijn er ook wel wat. Vandaag laat ik jullie zien welke boeken en films ik wil lezen en zien.



De divergent serie staat er zeker op! Na the hungergames wil ik deze serie gaan lezen. Ik hoor er heel veel mensen over praten, dat het zo'n geweldige serie is. De film van het eerste deel is ook al uitgekomen. 
Chicago in de toekomst is opgedeeld in vijf facties met elk een bepaalde waarde. Elk jaar moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke factie ze zich voor de rest van hun leven aansluiten. Een meisje van zestien moet dus gaan kiezen en uit die test komt dat ze van alle vijf wel een beetje heeft. 
Ik ben benieuwd!


Ken je haar? Sophie Kinsella? Ik ken haar van de serie Shopaholic. Ze heeft er een paar boeken over geschreven. Ik heb al de film meerdere keren gezien. Erg leuk! Zeker een aanrader ;)
Als jonge volwassen vrouw werkt Bloomwood als journaliste voor een tuinblad. Ze heeft inmiddels niet één, maar twaalf creditcards die ze maximaal benut. Haar schuld bedraagt samen al meer dan $16.000,- en nog kan ze geen kledingwinkel voorbij lopen zonder iets te zien dat ze moet en zal kopen. Het zien van de rekeningen die aan het eind van de maand binnenvallen zorgt wel voor schrik, maar daar komt ze overheen door weer te winkelen. 


Hoofdpersoon is Pi, een jongen die woont in India. Hij wordt als hindoe geboren, maar leert ook de islam en het christendom kennen, en combineert ze alle drie in zijn leven. Zijn vader is eigenaar van een dierentuin en bij de verhuizing overzee naar Canada, gebeurt een ongeluk, en Pi komt terecht op een reddingsvlot, als enige mens, maar met Bengaalse tijger, een hyena, een gewonde zebra en een orang oetan. De dieren eten elkaar op en uiteindelijk blijft Pi alleen over met de tijger. Uiteindelijk spenderen zij samen 227 dagen op de boot, waarbij ze ook nog een mysterieus eiland aandoen, dat blijkt te bestaan uit vleesetende algen.
Dat klinkt toch spannend? Ik zag de trailer van de film een paar jaar geleden op de tv. Heel wat maanden geleden zag ik het boek staan. Ik had er alleen niet meer naar omgekeken. Hij lijkt mij heel spannend! 


Het laatste deel van The hungergames komt (volgens mij) eind 2014 uit. Part 1 dan, haat aan dat! :( Daarna moet je een half jaar wachten of langer voor part 2...  
Ik ben nu over de helft in het boek en het is zo spannend! Katniss wordt de spotgaai (soort symbool) van de revolutie. En Peeta is gevangen genomen door het Capitool.



De sprookjes die zijn verfilmd vind ik ook erg mooi! Belle en het beest komt 17 april uit. 
Snowwhite and the hutsman is bijvoorbeeld sneeuwwitje. Je hebt ook nog mirror mirror, ook sneeuwwitje. Die had ik toevallig gister nog gezien. Roodkapje is ook al 'verfilmd'. Namelijk red riding hood. 


Divergent kan natuurlijk ook niet ontbreken!

Dat waren de boeken en films die ik zeker nog een keertje wil lezen/zien. Verder wil ik binnenkort the hungergames (1 en 2) nog een keertje zien. Dat komt ook nog wel een keertje aan de orde ;)
Welke boeken/films wil jij lezen/zien of heb je nog aanraders voor mij?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten