woensdag 9 april 2014

Essence longlasting eye pencil 18 berry merry




Het werd ook tijd dat ik nog een wat opvallender oogpotlood kocht. Geen standaard bruin, zwart of grijs. Ik wilde er nog een. Ik had al 12 I have a green. Deze zag ik ergens langskomen en ik vond hem er erg mooi uitzien. Een bruine kleur met paars erdoorheen. Als je op de website van essence kijkt, lijkt hij paars, maar dat is het niet!



Mijn eerste 'oogpotlood' was de i have a green. Ook een Essence longlasting eye pencil. Eigenlijk best gek, normaal begin je met zwart of zoiets dergelijks, maar ik begon met groen. Daarna kwam er zwart, grijs en bruin erbij. Allemaal potloden, omdat ik het longlasting pencil van Essence niet meer fijn vond. Hij vlekte namelijk soms een beetje. De laatste tijd gebruikte ik de groene weer steeds vaker, omdat het sneller gaat. Daarom koos ik ervoor om een iets gangbaarder kleurtje. Wel een wat aparter, maar wat minder fel.\


Het was eigenlijk best grappig. Ik zocht een bruine kleur, deze leek bruin en deed hem dus gewoon in mijn mandje. Ik keek ook niet naar de naam. best slecht :p Toen ik er nog eens naar keek zag ik 18 Berry Merry staan. Ik had dus in eerste instantie niet eens door welk potlood ik echt had. Haha, oké genoeg gepraat! :p

Het potlood is wat zachter dan een normaal. Daardoor komt er sneller kleur en duurt het minder lang dan een normaal oogpotlood. Nog een voordeel is dat je hem niet hoeft te slijpen. Je draait hem namelijk.
Berry Merry is trouwens een nieuwe kleur.


Zie je hoe mooi? Een bruinpaarse kleur met roze shimmer. In het echt iets minder, de shimmer. Maar toch, ziet er mooi uit, niet waar? :) 
Die streep heeft toch een paar dagen op mijn arm gezeten. Ik heb er over geboend, maar hij ging maar niet weg! 


Hier draag ik hem op mijn waterlijn. Hier oogt hij paarser dan met het swatchen. Ik vind het wel echt gave kleur! Hij brengt gemakkelijk en snel aan. Geeft veel pigment af. Soms iets teveel waardoor hij een beetje vlekt. Het rare is dat als ik op het tweede oog een lijntje wil aanbrengen dat hij minder fijn werkt. Wat donkerder en verdeelt de kleur minder goed. Misschien ligt het aan mij... Op de foto zie je ook dat het rechter oog wat donkerder is.

Hij blijft gedurende de dag ook redelijk goed zitten. Als ik 's avonds in de spiegel kijk, is de kleur meestal bijna weg, maar je ziet het wel nog op de rand de waterlijn zitten.


Ik vind hem erg mooi. Je ziet dat het aan de paarse kant zit.
Ik ben tevreden over dit potlood. De longlasting pencils van Essence zijn zeker een aanrader! Ze werken gewoon ontzettend fijn. Hoewel ze wel soms een beetje vlekken. Je kunt kiezen uit zwart, bruin, zilver, blauw, groen, tourquoise en nog een tint bruin. Genoeg keus :) Deze oogpotloden zijn te koop bij Kruidvat of Trekpleister voor €1,45


Artikel wat eerder i.v.m. oudergesprekken.

6 opmerkingen:

  1. Geeft een heel leuk effect, mooi die laatste foto van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je heel leuk! Helaas staat eyeliner onder mijn ogen mij echt niet..
    Staat het ook leuk op je oogleden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk vind ik een wat feller gekleurde eyeliner niet erg mooi staan, maar dat vind ik. Bij deze kleur vind ik het wel meevallen. Bij bruine ogen staat hij dan erg mooi!

      Verwijderen
  3. Oeh deze is echt mooi, staat je prachtig!
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen