zaterdag 22 maart 2014

Personal update: proefwerkweek



Afgelopen week had ik proefwerkweek. Daarom kwamen de laatste drie dagen geen artikelen. Als eerste sorry daarvoor! Hopelijk begrijpen jullie het :)
Ik wil het een soort van goed maken door er vandaag twee artikelen online te zetten. Vrijdag was ik eigenlijk wel van plan een artikel te schrijven en online te zetten, maar ik had het toch niet gedaan, omdat ik gewoon lekker rustig aan wou doen. Even lekker helemaal niks doen.




Voor mij begint mijn proefwerkweek op de vrijdag in de week voor de proefwerkweek. Dan begin ik meestal met leren. Ik kan gewoon niet eerder beginnen, wat ik eigenlijk wel zou moeten proberen. Maar ja, ik haal het wel nog allemaal, dus een probleem is het niet.
Maandag had ik geschiedenis en Engels. Geschiedenis is niet het allermakkelijkste vak. Meestal werk ik de opdrachten uit, omdat ik daar het meeste aan heb. Deze keer heb ik dat niet gedaan, omdat eens wou kijken of ik daar werkelijk iets aan heb. Het kost namelijk wel wat tijd om zoiets te maken. Volgens mij heb ik zeker wat aan, want ik heb één punt lager gescoord dan normaal. Het was wel nog een voldoende, maar volgende keer toch maar zo'n samenvatting maken! Ik merk ook dat mijn vriendinnen er ook wat aanhebben. Tenminste die de samenvatting wel eens hebben gehad, want ze vragen er steeds opnieuw naar :)
Dinsdag had ik drie vakken: wiskunde, scheikunde (ugh!) en Duits. Talen zijn toch wel a piece of cake voor mij :) Maar die exacte vakken (wiskunde, scheikunde, natuurkunde etc.) niet bepaald. Deze keer ging wiskunde erg goed en scheikunde ging echt slecht. Toch had ik voor scheikunde nog een voldoende! :) Ik was echt blij toen ik mijn punt zag.
Natuurkunde ging voor de tweede keer in mijn leven weer eens goed! :) De dag van tevoren begon bij mij het meest voorkomende probleem: ik had totaal geen concentratie meer. Het wou gewoon niet lukken. Ik ging op tijd naar boven en anderhalf uur later kwam ik naar onder en het enige wat ik had gedaan was de tekst doorgelezen. Ik zette me na het avondeten nog even aan het werk. Ik probeer altijd voor half 9 klaar te zijn. Uiteindelijk kwam ik 'een beetje' later naar onder dan gepland... :p
Ik vind dat ik best wel leergierig, daardoor valt het leren wel mee. Ik vind het fijn als ik een kleine samenvatting kan maken in mijn stijl. Ik schrijf liever geen lappen tekst, meestal werk ik met pijltjes :) Maar ja, dat moet je maar net fijn vinden!
Donderdag hadden we die rekentoets waar ik het een tijdje terug over had. Ik had 82%, dat betekent geen muiswerk meer! ;) Ik ben echt blij!

Mijn proefwerkweek verliep eigenlijk best soepel, het leren ging goed (maar vanaf woensdag wat minder). Ik begon goed op tijd met leren. De proefwerken gingen me goed af, behalve scheikunde, geschiedenis en aardrijkskunde, maar voor die vakken had ik wel nog boven de 6! Dus ik denk geen onvoldoendes gehaald. Helaas heb ik wel de gemiddeldes iets omlaag gehaald.
Ik ben zeer tevreden over de afgelopen week! Volgende week heb ik de profielkeuzegesprekken en dan door naar de laatste proefwerkweek! :) Hopelijk gaat die net zo goed en kan ik door naar 4 havo!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten