zaterdag 8 maart 2014

Appelbanaan smoothie


Vorige week maakte ik een heerlijke smoothie! Een appelbanaan smoothie. Hoewel ik banaan niet zo lekker vind, vond ik het een erg lekkere smoothie ;) Vandaag deel ik hoe je heel makkelijk een lekkere smoothie kunt maken.





Wat ik gebruikte van voedsel:
- Een halve appel
- 1/3 banaan
- Yoghurt (ong. 200 ml)
- Kaneel (ong. 1 theelepel)
Wat ik gebruikte van keukengerei:
- Mes
- staafmixer
- maatbeker (waar je de smoothie in gaat mixen)


Je begint met de appel en de banaan te schillen. Ik gebruikte trouwens fruit dat al wat ouder/zachter is. Wat niet meer zo lekker is om zo te eten. De appel rasp je, dan is hij makkelijker te mixen. De banaan snij je voor het gemak in een paar stukken.


Yoghurt erbij. Ik weet niet precies hoeveel ik gebruikte. Ik deed er maar wat bij. Dit ligt ook een beetje aan jezelf, hoeveel yoghurt je wilt. Wil je de fruitsmaak wat sterker, dan doe je minder yoghurt. Het is gewoon een beetje gokken. Ik deed er rond de 200 ml bij. Een beetje kaneel als je lekker vindt. 
Als laatste mix je het met de staafmixer!


Ik vind de smaak heerlijk. Eerst proefde ik de appel en als nasmaak de banaan. Het is misschien wel een smaak waarvan je moet houden.
Aangezien de andere helft van de appel er nog lekker uitzag, sneed ik die in schijfjes en deed er wat kaneel over. Ook deed ik nog een beetje kaneel in mijn smoothie, dat ik er niet doorheen roerde. De hoeveelheid die ik had, paste precies in mijn redelijk grote hello kitty mok :)

Wat ik verder wel eens in mijn smoothie doe qua fruit: aardbeien (wel met suiker, anders smaakt hij beetje zuur), nectarine (erg lekker voor in de zomer, wel de pit eruit halen), kersen (eerst de pit eruit!) en wat mij erg lekker lijkt is een ananas smoothie.

Lijkt jouw dit een lekkere smoothie? Welk fruit gebruik jij meestal? 

2 opmerkingen: