vrijdag 3 januari 2014

essence cooling eye roll-on


Essence heeft behalve de make-up ook wat verzorgingsproducten in haar assortiment. Ik kocht pasgeleden de cooling eye roll-on van de my skin lijn. Essence zegt: "een verfrissende boost voor je ogen - verkoelt en biedt intensieve hydratering. de hydrogel is verrijkt met komkommerextracten zodat opgezwollen ogen en tekenen van vermoeidheid worden tegengegaan." Daar was ik erg nieuwsgierig naar! Vooral het verkoelende gedeelte, want ik heb soms een beetje een branderig gevoel onder mijn ogen. 





Toen ik dit product op de site van essence zag, had ik nog niet eens door dat het een roller was. Wat natuurlijk dom is, want hij heeft roll-on in zijn naam en op de foto kun je door de doorzichtige dop zien dat het een roller is. Natuurlijk maakt dat niks uit, integendeel je kan minder gaan knoeien! 
Komkommer leek me wel een lekkere geur, maar als ik aan de roller ruik dan vind ik het een beetje een kunstmatige geur. Terwijl andere het juist heel lekker vinden of het nou aan mij ligt weet ik niet...


Dit is de ingrediëntenlijst. Niet zo heel lang als andere. Voor mij ziet het er goed uit. Er zit geen parfum in, geen alcohol, geen siliconen en geen parabenen. Ik heb wel nog even rond gesnuffeld of er verder niet iets in zit, waar ik nog niks vanaf wist (of het niet goed voor sommige kan zijn). Ik ben nog niet altijd zo super met de ingrediënten, ik kan siliconen, parabenen en  SLS ontdekken. Dat is alvast een begin. Ik had dus nog wat opgezocht en ik vond dat hier verder niks inzat wat kwaad kon. 


De substantie is wat dikker dan water en voelt al erg verkoelend. Dat zal gedeeltelijk komen door de metalen roller. Eerder in het artikel vertelde ik dat ik soms last had van een branderig gevoel onder mijn ogen. Gister had ik dat weer, ik bracht de cooling eye roll-on aan. Als aller eerste begon het te branden. Lekker verkoelend, not! Toen het goed was ingetrokken, trok het branderig gevoel weg. Of het nou echt werkelijk heeft geholpen tegen dat gevoel weet ik niet precies, maar hij hydrateert goed! Ik heb hem ook nog een keer aangebracht zonder het branderig gevoel en dan voelt hij heel fris en prettig aan.

Het werkt ook tegen gezwollenheid en tekens van vermoeidheid, daar heb ik weer wat minder last van. Dat kon ik dus niet testen, maar ik heb wel even gauw rond gekeken op andere blogs en daar las ik dat het bij sommige zo'n lijntjes onder je ogen minder zichtbaar maakt (je ziet ze wel nog een beetje).

Deze cooling eye roll-on van essence is te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €2,49.


3 opmerkingen:

  1. Cooling? ik heb het al enkele keren gelezen dat dit een branderig gevoel heeft nu weet ik gewoon zeker dat ik dit niet moet kopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het geeft soms een branderig gevoel. Niet erg prettig...

      Verwijderen