woensdag 15 januari 2014

DIY: Haren krullen zonder krultang

Bron: welke.nl
Een krultang is niet erg goed voor je haar, als je hem vaak gebruikt. Je kunt je haren ook makkelijk krullen zonder krultang. Er zijn heel wat manieren mogelijk! Ik ga je een paar manieren vertellen en wat foto's laten zien hoe het bij mij lukte. Wat je altijd nodig hebt is water en een beetje haarlak kan ook geen kwaad. Je krijgt geen volle bos krullen, maar het komt wel aardig in de richting!




 Manier 1 is een knot maken. Een knot geeft je niet echt krullen, meer golfen of een slag. Maak voordat je naar bed gaat, je haar goed nat of je doucht van tevoren. Maak nu een knot en spuit een klein beetje haarlak erop. De volgende ochtend haal je het eruit. Kam/borstel het alleen als het echt nodig is, anders gaan je krullen/golfen eruit. Ik ga wel altijd een keer met mijn hand erdoor heen.


De tweede manier zag je misschien wel vaker voorbij komen. Sokkenkrullen! Je krult je haar dan me behulp van sokken. Je doucht weer van tevoren of je maakt je haar goed nat. Je pakt een (lange) sok en een pluk haar. Het uiteinde van de pluk wikkel je om het midden van de sok en dan rol je de sok naar boven. Zet hem vast met een klem of speldje. Hoe groter de pluk hoe losser de krul. Ik had (voor mijn haar) normale plukken gepakt. Spuit er een beetje haarlak overheen en wacht een paar uurtjes of ga slapen. Ik had ze ongeveer anderhalf uur in.


Bij de laatste manier werk ik met klemmen. Je verdeelt je haar in een paar plukken. Ik pakte gewoon al mijn haar, maar dan heb je aan een kant krullen (zie je dadelijk). Hoe ga je te werk: je pakt een pluk en draait die. Daarna rol je hem op als een slakkenhuisje en zet hem vervolgens vast op je hoofd met een klem. Rol hem zo hoog mogelijk op.


Dit was bij mij het resultaat. Deze foto heb je misschien al een keer voorbij zien komen, want ik had op deze manier mijn krullen gemaakt met kerst en ik had een artikel geschreven over mijn look met deze foto. Je ziet vooral aan de 'binnenkant' de krullen. Ik had ze ook aan een kant moeten doen, anders had ik een kant stijl en de andere kant krullen. 

Bron: http://michellelisabeth.blogspot.nl
Verder kun je je haar nog krullen met papillotten. Dit zijn zachte staafjes met ijzerdraad erin. Het werkt ongeveer hetzelfde als sokkenkrullen. Je wikkel je haar eromheen, rolt hem op en vouwt hem dubbel.
Dit wil ik zeker nog eens proberen. Je kunt ze gewoon bij de Kruidvat kopen.

Weet jij nog manieren om je haar te krullen zonder krultang?

2 opmerkingen: