dinsdag 3 december 2013

Wentelteefjes

 Het verbaast me de hoeveelheid mensen die niet weten wat wentelteefjes zijn of hoe je die maakt. Ik kom steeds vaker mensen tegen die niet weten wat dat zijn. Voor degene die het niet weten: wentelteefjes zijn boterhammen die je in een geklutst ei dipt en dan bakt. Ik ga jullie vandaag uitleggen hoe je wentelteefjes maakt!






 Voor wentelteefjes heb je nodig:

  • boterhammen, ik pak altijd de korstjes
  • een of twee eieren ligt eraan hoeveel je er maakt, met twee boterhammen heb je met een ei al genoeg
  • melk
  • kaneel
  • een diep bord (soepbord bijvoorbeeld)
  • een koekenpan
Verder nog iets om mee te bakken, ik gebruik boter. Je hebt ook nog een vork nodig. 
En nu aan de slag!



 Het ei kluts je in het bord en doet er een scheut melk bij. De hoeveelheid van de kaneel bepaal je zelf. Ik doe altijd ietsje meer. Ik vind dat namelijk lekker. Dit meng je dan met je vork.



 Doe alvast een beetje boter of iets anders in de pan en dip je boterham in het mengsel. Laat het er een beetje afglijden en leg het in de pan. Je kan nu al de volgende boterham alvast in het mengsel dippen.


Laat hem even bakken. Beweeg hem in het begin wel af en toe, anders blijft het vast zitten aan de pan. Na ongeveer 5 minuutjes bakken draai je hem om (als hij goudbruin is).


Het kan zijn dat je witten plekken op de boterham ziet zoals je hier. Dat is gewoon ei. Als je dat niet wilt of niet lekker vind kun je dit er af halen.


Meestal heb je nog wat over van dat mengsel, daar kun je nog lekker een omeletje van bakken! Het smaakt dan een beetje anders door de kaneel, maar veel verschil is het niet.


Als je de wentelteefjes klaar hebt, kun je er nog een beetje suiker overheen doen. En dan wens ik je smakelijk eten!

1 opmerking:

  1. Haha, ik heb dit serieus nog nooit gehad. Ik dacht altijd dat het gewoon dunne pannenkoekjes waren ;p
    Leuke blog heb je, ik volg je via Bloglovin. kom je ook eens bij mij kijken?

    BeantwoordenVerwijderen