woensdag 4 december 2013

Kruidnoten cupcakes


 Morgen is het al sinterklaas! Ik wou voor die avond graag cupcakes maken. De helft is mislukt en de andere helft heb ik gekruimelde kruidnoten (pepernoten) doorheen gemixt. Nieuwsgierig? Lees verder!





 Dit zijn mijn mislukte cupcakes, echt mislukt zijn ze niet. Ik had ze gewoon in de oven gedaan alles goed ingesteld. Ze wilden alleen niet gaar worden, ze bleven maar slap en leken op pudding. Toen hebben we de oven maar wat warmer gezet. Nu is alleen de onderkant een beetje raar. Ze zijn wel nog eetbaar!


Mij leek het wel lekker om gekruimelde kruidnoten door het beslag te doen. Helaas waren die op! Gelukkig hebben wij schuddebuikjes, dat zijn eigenlijk mini kruidnoten voor op je boterham. Die heb ik dan op een stukje keukenrol gelegd. De keukenrol een keer omgeslagen zodat de schuddebuikjes bedekt zijn. Toen heb ik erover heen gerold met een deegroller. Als je dit met kruidnoten doet, zal het wel iets lastiger zijn.


Daarna heb ik ze bij het beslag gedaan en gemixt. Het beslag komt er niet echt anders uit te zien, alleen zie je soms een paar bruine puntjes. Deze cupcakes zijn wel goed gelukt zoals je kunt zien:


Ik heb er net eentje geproefd en het smaakt niet slecht! In het begin proef je duidelijk de kruidnoten en langzaam trekt dat weg. Ik zou dit zeker wel eens vaker willen maken!

In het begin was het plan om van de cupcakes zonder kruidnoten erdoorheen te versieren met fondant. Helaas gaat dat niet meer, maar ik wil jullie wel nog laten zien wat voor ideetjes ik had gegoogeld:








Volg jij like a sparkle al op bloglovin? Klik hier als je like a sparkle wilt volgen.








2 opmerkingen: