dinsdag 22 oktober 2013

10 dingen om te doe met je vriendinnen

Je hebt dus een vriendin of een vriendinnengroepje en je wilt een keer wat leuks organiseren. Maar je kan niet veel bedenken, alleen beetje standaard dingen. Ik heb hier 10 dingen, ja 10! die je kunt doen met vriendinnen. Er zit natuurlijk ook beetje standaard in, maar iedereen heeft een andere mening over standaard. Ik heb ook een beetje rekening gehouden met het seizoen, want het wordt kouder en dan kun je niet veel meer doen.





Dit zijn voor mijn mening de twee standaards dingen, maar wel super gezellig. Winkelen en bioscoop/film kijken! Winkelen: Misschien vindt niet iedereen dit geweldig leuk als anderen. Als je gaat winkelen is het leuk om van tevoren ergens te gaan eten. Je kan gewoon gezellig naar mc donalds gaan, la place van de v&d of iets simpels als bakkerij Bart. 
Bioscoop: Er draait altijd wel een leuke film, maar het wordt weer moeilijk als je met meer bent. Iedereen moet namelijk wel mee eens zijn naar welke film je gaat. Het is natuurlijk makkelijker om thuis een filmmarathon houden. Je zorgt dan voor een gezellig kamer met een tv en dvd-speler natuurlijk en laat iedereen een leuke film meenemen die wil. Je zorgt voor een comfortabele bank, matras of andere zitplaatsen. Het is ook leuk als jullie van tevoren de popcorn samen maken(dit kan gewoon met die zakjes met pofmais) of lekker makkelijk: zakken chips kopen. 

Deze is weer wat anders. Een chocolade of kaasfondue! Iedereen kent het wel of heeft ervan gehoord. Je kunt verschillende recepten vinden op: http://www.okokorecepten.nl/recept/fondue/ 
Je dipt dan stukjes brood, fruit, koekjes en ander eten in bijvoorbeeld gesmolten chocola. Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar ik zou het wel heel graag willen doen. Het lijkt me gewoon heel gezellig, daarom heb ik hem er ook bijgezet. 


Dit is wel weer wat duurder, maar het ligt er ook aan waar je heen gaat. Een pretpark! Ik had dit pas geleden gedaan, want het was Halloween in toverland! Daar gingen we dus heen. Dat was heel gezellig, dus die heb ik er ook bij gezet. Je moet natuurlijk wel letten op het weer, de prijs en misschien het vervoer. Ik had er toen ongeveer 20,- aan uitgegeven en het was het zeker waard!



Het kan nu nog niet, maar het is wel heel leuk. Schaatsen! Misschien kan niet iedereen schaatsen, maar dat is niet erg want je kan het ze leren! Je kan gaan schaatsen op natuurijs, maar ook op een schaatsbaan. Bij een schaatsbaan komen er natuurlijk wel kosten bij en bij natuurijs moet je wel goed opletten dat het ijs dik genoeg is anders is jullie avontuur zo voorbij. Niet iedereen heeft ook schaatsen, maar je kan vast wel lenen bij familie of een vriendin heeft een paar over.


Sleepover! Ook heel gezellig, met z'n allen bij iemand blijven logeren. Zo lang mogelijk opblijven, films kijken, truth or dare of misschien een lekker verfrissend maskertje. Je kan vanalles doen, als je maar iets voorbereid hebt! Een sleepover kan natuurlijk ook een thema hebben. Dan kleed je de kamer helemaal in met het thema en zorg voor bijpassende dingen om te doen. 


Een hightea is ook heel leuk. Met een hightea maakt iedereen zelf iets lekkers, bijvoorbeeld cupcakes, brownies, cake, scones, macarons, appeltaart, maar je kan natuurlijk nog veel meer verzinnen als je het maar zelf maakt. Jullie zorgen dat jullie bij iemand terecht komen en zetten al het lekkers op tafel en kunnen beginnen!


Je zult het misschien niet geloven, maar lasergamen is ook leuk! Dit is weer heel wat anders dan al het vorige wat ik vertelde. Aan lasergamen hangt misschien ook weer een duurder prijsje dan al het anderen. Ook zul je moeten kijken waar je kunt gaan lasergamen, want dat kun je niet overal. Ik heb het een keer gedaan en dat was gewoon super leuk en gezellig.


Zwemmen heb je natuurlijk ook nog! Daar heb ik ook niet veel aan toe te voegen. Er hangt meestal een klein prijsje aan en voor vervoer zorgen. In de zomer kun je ook bij iemand thuis gaan zwemmen.


Bowlen heb je ook nog! Misschien denken jullie van dat is toch duur! Maar ik had het pas geleden nog gedaan met vriendinnen en de prijs verdeeld. Er bleef ongeveer drie euro over voor iedereen, dus dat valt wel mee. Niet iedereen kan evengoed bowlen, maar dat maakt helemaal niks uit! Het is allemaal voor de gezelligheid.


Sinterklaas en Kerstmis komt er ook weer aan. Oké goed, het duurt nog eventjes, maar dit is een prachtige gelegenheid om dat samen te vieren met surprise! Iedereen trekt ruim van tevoren lootjes, zodat jullie genoeg tijd hebben om te knutselen en te winkelen. Op sinterklaas/kerstavond komen jullie bijeen en maken er een gezellig avond van met een dobbelspel bijvoorbeeld en lekker eten!


Zo, dat waren mijn 10 tips om te doen met je vriendinnen! Hopelijk zit er wat leuks voor jullie tussen. Als je nog een leuk idee, zou ik dat heel graag willen horen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten